수출 중심 중소기업의 e-marketplace 기반 e-CRM 개발을 위한 개발프로세스

A process of e-CRM development based on e-marketplace of export-centered small business

  • 박현철 (대원과학대학 컴퓨터정보통신과)
  • Park, Hyun-Cheol (Dept. of Computer Information & Communication, Daewon Science College)
  • 발행 : 2004.03.01

초록

최근 전자 상거래의 규모는 해가 거듭 될수록 크게 확산되어 가고 있으며 기업에 있어서 고객관계관리는 중요한 이슈로 부각되고 있다. 또한 인터넷 하에서의 매출 신장은 상당한 기술과 정보관리가 따라야 하는 것이다. 이에 본 논문에서는 수출 중심의 중소기업들의 고객관계관리를 위한 전자장터 기반의 전자고객 관계 관리를 위한 시스템 개발 프로세스를 제시한다.

The Scale of e-commerce has become great year by year. And CRM is very important role in the businesses. Sales increase through internet depends on much technology and information management. This study aims to present the direction of e-CRM that is based on e-marketplace for CRM of the small businesses which are focused on export.

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