한국멀티미디어학회논문지 (Journal of Korea Multimedia Society)
- 제7권11호
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- Pages.1550-1555
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- 2004
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- 1229-7771(pISSN)
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- 2384-0102(eISSN)
시간일관성을 이용한 그림자 텍스처 생성방법
Shadow Texture Generation Using Temporal Coherence
초록
그림자는 화상의 사실성을 높이며 물체들 사이의 공간적 관계를 유추할 수 있도록 해준다. 기존의 그림자 텍스처 생성 방법에서는 한 물체의 텍스처를 생성하기 위해서 다른 모든 물체들을 렌더링 해야만 하므로 Ν개의 물체가 있을 때 모든 물체들의 그림자 텍스처를 만들기 위해서는 Ο(Ν
Shadows increase the visual realism of computer-generated images and they are good hint for spatial relationships between objects. Previous methods to produce a shadow texture for an object are to render all objects between the object and light source. Consequently entire time for generating shadow textures between all objects is Ο(Ν