Journal of Korea Multimedia Society (한국멀티미디어학회논문지)
- Volume 7 Issue 11
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- Pages.1550-1555
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- 2004
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- 1229-7771(pISSN)
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- 2384-0102(eISSN)
Shadow Texture Generation Using Temporal Coherence
시간일관성을 이용한 그림자 텍스처 생성방법
Abstract
Shadows increase the visual realism of computer-generated images and they are good hint for spatial relationships between objects. Previous methods to produce a shadow texture for an object are to render all objects between the object and light source. Consequently entire time for generating shadow textures between all objects is Ο(Ν
그림자는 화상의 사실성을 높이며 물체들 사이의 공간적 관계를 유추할 수 있도록 해준다. 기존의 그림자 텍스처 생성 방법에서는 한 물체의 텍스처를 생성하기 위해서 다른 모든 물체들을 렌더링 해야만 하므로 Ν개의 물체가 있을 때 모든 물체들의 그림자 텍스처를 만들기 위해서는 Ο(Ν