모바일 게임: 현황과 전망

  • Published : 2004.01.01

Abstract

Keywords

References

  1. 2003 대한민국 게임백서
  2. Graphics Hardware 2003 3D Graphics LSI Core for Mobile Phone Z3D
  3. 모바일컴 10월호 그래픽 가속칩, 모바일 3D 최적구현 길라잡이
  4. 대한민국 WIPI관련 강좌란
  5. 한국정보과학회 가을 학술발표회 튜토리얼 모바일 게임 기술: 현황과 전망 한정현
  6. Bitboys Acceleon
  7. BREW 모바일 프로그래밍 천귀호
  8. BREW Mobile Programming 모바일브루(www.mobilebrew.net) 운영진
  9. OpenGl ES Overview
  10. Digital Eye Entertainment QT
  11. Epic Games
  12. Fathammer X-Forge
  13. Gomid
  14. HI Mascot Capsule Engine
  15. Id software
  16. Intel Graphics Performance Primitives
  17. Intel PCA Overview
  18. Java2TM Platform (Micro Edition)
  19. MediaQ
  20. Mobile 3D Graphics API for J2ME
  21. Nazomi Communications
  22. NexusChips ISKRAII
  23. Nokia N-Gage
  24. OpenGL
  25. PocketGear PocketGL
  26. Qualcomm BREW
  27. Qualcomm Q3DimensionTM Gaming Platform
  28. Reakosys ReakoLiteTM M3DTM Engine
  29. Real time Rendering Tomas Akenine-Moller;Eric Haines
  30. Sanshin Electronics GSHARK
  31. SinjiSoft GNEX
  32. SK-VM 2.x
  33. Superscape SWERVE