한국전자거래학회지 (The Journal of Society for e-Business Studies)
- 제8권3호
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- Pages.53-67
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- 2003
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- 2288-3908(pISSN)
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- 2765-3846(eISSN)
전자상거래에서 FSM을 이용한 고객구매패턴 분석
Analysis of Customer Purchase Patterns for Electronic Commerce Using FSM
초록
웹 마이닝은 전자상거래(Electronic Commerce)의 발전과 함께 그 중요성이 대두되고 있으며, 주로 전자상거래에서 구매자의 구매 경향을 분석하기 위해 중요한 주제로서 연구되고 있는 분야이다. 본 연구에서는 전자상거래에서 구매자의 구매과정을 퍼지환경으로 정의하고 기존의 웹 마이닝 방법론에 퍼지 이론을 도입한 새로운 방법론을 제안하였다.
The importance of web Mining is highlighted with growth of Electronic Commerce. Web Mining is the important field of subject for studying customer's purchasing trend in Electronic Commerce. This research defined customer's purchasing process as Fuzzy environment in Electronic Commerce. And it suggests new methodology that introduces Fuzzy theory based on current Web Mining methodology