참고문헌
- 중앙대학교 대학원 석사학위논문 교육연극에서의 리더의 접근방식 연구 - 크리에이티브 드라마와 디아이이를 중심으로- 김선
- 부산대학교 대학원 석사학위논문 교육연극 프로그램이 유아의 언어수행능력 향상에 미치는 영향 김정은
- 교육연극의 이론과 실제 교육연극의 기본원리 민병욱;민병욱;심상교(편)
- 교육연극의 이론과 실제 교육연극이란 무엇인가? 박은희;민병욱;심상교(편)
- 연세대학교 대학원 박사학위논문 아동의 또래유능성에 관련된 어머니의 양육목표, 양육행동 및 또래관계 관리전략 박주희
- 아이들과 함께하는 교육연극 소꿉놀이
- 아동학회지 v.17 no.1 아동의 또래간의 인기도와 대인문제 해결사고와의 관계 양진희;최기영
- 홍익대학교 교육대학원 석사학위 논문 교육연극 프로그램 적용이 자기표현 및 자아존중감에 미치는 영향 이경희
- 교육 연극의 이론과 실제 교육연극론의 성과의 전망 이정순;민병욱;심상교(편)
- 대구대학교 대학원 석사학위논문 유아의 형제자매 구성과 자존감과의 관계 이화조
- 연세대학교 대학원 박사학위논문 또래지위에 따른 아동의 사회적 정보처리 능력과 사회적 행동 특성 임연진
- 창의력을 키우는 몸짓놀이 임효재
- 아동학회지 v.23 no.4 교육연극을 적용한 사회적 유능성 중재 프로그램의 집단 따돌림/위험 아동의 사회적 유능성 증진 효과 연구 정계숙
- 경성대학교 대학원 석사학위논문 연극놀이의 교육적 효용성 연구 최윤정
- Child Development v.54 Social competence and peer status: Recent advances anad future directions Asher, S. R. https://doi.org/10.2307/1129805
- Child Development v.60 Peer Status and self-perception among early elementary achool children: The case of the rejected children Boivin, M.;Begin, G. https://doi.org/10.2307/1130725
- Merrill-Palmer Quarterly v.29 Continuitis and changes in children's social status: A five-year longitudinal study Coie, J. D.;Dodge, K. A.
- Child Development v.58 Self-system concomitants of discrepancies between children's and teachers' evaluations of academic competence Connell, J. P;IIardi, B. C. https://doi.org/10.2307/1130622
- The antecedents of self-esteem Coopersmith, S.
- Transformations through drama: A teacher's guide to educational drama, grades K-8 Cranston, J. W.
- Defining, implementing and assessing the effects of human focus drama on children in two settings-Drama workshops and a social studies class DeCourcy-Wernett, E. E.
- Child Development v.53 The perceived competence scale for children Harter, S. https://doi.org/10.2307/1129640
- Handbook of child psychology. 4-Socialization, personality, and social development (4th Ed.) v.Ed. Peer relations Hartup, W. W.;P. H. Mussen (Series Ed.);E. M. hetherington
- Handbook of social development Peer relations in early and middle chidhood Hartup, W. W.;V. B. Van Hassett;M. Hersen (Eds.)
- Annals of child development v.2 Children with peer relationship and social skills problems: Conceptual, methodological, and developmental issues Hymel, S.;Rubin, K. H.;G. J. Whitehurst (Ed.)
- Creative drama in the classroom and beyond(7th Ed.) MaCaslin, N.
- Developmental Psychology v.21 no.3 A revised class play method of assement Masten, A. S.;Morison, P.;Pellegrini, D. S. https://doi.org/10.1037/0012-1649.21.3.523
- Child Development v.61 Children's perceptions of self and of relationships with others as a function of socimetric status Patterson, C. J.;Kupersmidt, J. B.;Griesler, P. C. https://doi.org/10.2307/1130746
- Arts Education Policy Review v.94 Creative drama and young children: The dramatic learning connection Pinciotti, P. https://doi.org/10.1080/10632913.1993.9936938
- Handbook of social development Interpersonal problem solving Rubin, K. H.;Rose-Krasnor, L.;V. B. Van Hassett;M. Hweson (Eds.)
- Drama, narrative and morla education : Exploring traditional tales in the primary years Winston, J.
- Social Work in Education v.21 Improving early adolescents' peer relations though class-room creative drama : An integrated approach Walsh-Bowers, R.;Basso, R.
- Research in Drama Education v.4 High school involvement in creative drama Yassa, N. A. https://doi.org/10.1080/1356978990040104