CRM 정보를 활용한 창업

Enterprise establishment make use of CRM

  • Kim Chul-Jung (Dept. of Enterprise Establishment & Managemet, Gachongil College)
  • 발행 : 2003.09.01

초록

오늘날 국내 제조업은 상당히 어려운 환경에 취해 있다. 높은 임금과 물류비용의 과다, 임대료의 상승등 원가요인의 상승으로 인하여 경쟁력을 잃어가고 있는 환경 속에서 선진경영기법을 도입하여 원가를 절감시키고 고객과의 관계강화를 함으로써 기업의 지속적인 매출을 신장시키고 영업비용을 절감시킴으로써 기업의 경쟁력을 강화시켜야 한다. 이의 효율화를 위한 방법으로 CRM에 대하여 논의하여 보고자 한다.

Customers expect to make a long-term relationship with customers more efficiently, marketing developed gradually. With the help of Internet of Telecommunication, communication with customers and the frequency and speed of the problem solving has improved greatly. Recently customers expect more and more personal contact with companies. CRM system called personal marketing and personalization can be a powerful tool for customer acquisition and support. This paper studied a brief introduction to the CRM system and go into the problems that should be considered which phase to emphasize what Enterprise Establishment evolvement.

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