Journal of Korea Game Society (한국게임학회 논문지)
- Volume 2 Issue 1
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- Pages.69-76
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- 2002
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- 1598-4540(pISSN)
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- 2287-8211(eISSN)
A Study on Technique of Fighting Game Producing and Game Algorithm
격투게임 제작 기법과 알고리즘에 관한 연구
Abstract
This paper describes basic producing techniques of fighting game, collision detection between fighters, fighting skill, thinking routine and processing method of enemy characters, and algorithm structure of fighting game. Also, I studied as for algorithm of the template and strategy methods of design pattern class applied to a fighting game.
본 논문은 격투게임의 기본적인 게임제작 기법과 격투자간 충돌처리 기법, 격투의 기(技:Skill) 처리, 적 캐릭터의 사고루틴 및 사고루틴의 처리방법, 격투게임의 알고리즘 구조에 관하여 고찰하였으며, 격투게임에 많이 적용하고 있는 디자인패턴 클래스인 Template Method와 Strategy Method기법의 알고리즘에 관해서도 고찰 연구하였다.
Keywords
- fighting game;
- thinking routine;
- collision detection;
- demage check;
- fighting skill;
- the template method;
- the strategy method