마케팅과학연구 (Journal of Global Scholars of Marketing Science)
- 제9권
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- Pages.47-75
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- 2002
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- 2163-9159(pISSN)
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- 2163-9167(eISSN)
비교가격 광고의 준거가격과 소매점의 가격할인취지 및 소비자의 가격 -품질 연상 심리 수준이 의류제품 속성 평가에 미치는 영향-
Retail Sale Advertising: Effects of Reference Price, Price Rationale and Price-Quality Inference on Evaluation of Apparel Attributes
- Hyun, Ji-Eun (Cheju National University) ;
- Hong, Hee-Sook (Cheju National University)
- 발행 : 2002.05.31
초록
본 연구의 목적은 준거가격, 가격할인취지 및 가격-품질 연상 심리 수준이 가격할인 광고 의류제품의 속성 평가에 미치는 영향을 규명하는데 있다. 연구설계는 준거가격(제시, 미제시)
The purpose of this study is to identify the effects of reference price, price rationale and price-quality inference of consumer on the evaluation of apparel quality. The experimental materials developed for this study were a set of stimulus and response sheet. The stimuli were six print ads, which was manipulated by reference price and price rationale for a jacket of national brand. This study used a 2(reference price: offer and non offer)
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