References
- 권영례(1992). 유치원 아동의 과학 행동에 미치는 교사의 언어형태와 학습 주제 선정방법의 효과. 중앙대학교 박사학위 논문
- 권영례(1997). 수학 . 과학 통합 직접 활동 프로그램 개발에 관한 연구. 한국방송대학교 논문집, 23, 349-364
- 권영례, 박영충(1997). 수학 . 과학 통합활동이 창의적 사고에 미치는 영향. 열린유아교육 연구, 2(1), 121-136
- 김규수(1998). 유아교육에서의 통합의 의미와 원리에 관한 연구. 열린유아교육연구, 3(2), 145-170
- 김숙자(2001). 수 . 과학 통합 활동이 유아의 수학과 과학 탐구 능력에 미치는 영향. 미래유아교육학회지, 8(1), 173-203
- 김숙자, 홍희주(2001). 수 . 과학 통합 교육 활동안에서 분석되는 교수-학습 방법과 유아 수 . 과학 탐구 능력과의 관계 교수논총. 17(1), 19-42
- 김애옥(1995). 교사의 언어형태가 유아의 과학적 행동 유형 및 문제 해결력에 미치는 영향. 전남대학교 교육대학원 석사학위논문
- 마지순(2000). 수 . 과학 통합활동이 유아의 수학성취와 과학 문제 해결력에 미치는 영향. 한국교원대학교.석사학위논문
- 이경우, 조부경, 김정준(1999). 구성주의 이론에 기초한 유아 과학 교육. 양서원: 서울
- 이미진(1996). 교사의 확산적 질문과 수렴적 질문이 과학활동시 유아의 예측하기에 미치는 영향. 중앙대학교 석사학위논문
- 최정열(2000). 물질의 변화에 대한 과학활동에서 나타난 유아의 과학적 사고과정 한국교원대학교 석사학위논문
- AIMS Educationla Foundation(1996). AIMS programs and product catalog. Fresno, CA: Auther
- Berlin, D. F.(1994). The integration of science and mathematics education: Highlights from the NSF/SSMA Wingspread conference plenary papers. Science and Mathematics, 94(1), 32-35
- Berlin, D. F., & White, A. L.(1994). The Berlin-White integrated science and mathematics model. School Science and Mathematics, 94(1), 2-4 https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1994.tb12280.x
- Center for Mathematics, Science, and Technology(1998). IMaST at a glance: Integrated mathematics, science. and technology. Eric Document Service ED422 184
- Cwerniak, C. M., Weber, W. S., & Alexa Ahern, J.(1999). A literature review of science and mathematics integration. School Science & Mathematics, 99(8), 421-430
- Davison, D. M., Miller, K. W., & Metheny, D. L.(1995). What does Integration of science and mathematics really mean? School Science and Mathematics, 95(5), 226-230 https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1995.tb15771.x
- FoulksBoyd, B., Dickman, C. B., & Sickle, M. V.(1997). Weather activity sequences for conceptual development. In Rillero, P. & Allison, J.(1997). Creative childhood experiences in mathematics and science. pp. 67-97. Eric Document Service ED411 154
- Grundy, S.(1987). Curriculum: Product or Praxis?. New York: Falmer Press
- Huntley, M. A.(1998). Design and implementation of a framework for defining integrated mathematics and science education. School Science and Mathematics, 98(6), 320-327 https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1998.tb17427.x
- Kamii, C., & DeVries, R.(1978). Physical knowledge in preschool education. 이 경우, 문미옥(역). 물리적 지식 활동. 서울: 창지사
- Lonning, R. A., & DeFranco, T. C.(1997). Integration of science and mathematics: A theoretical model. School Science and Mathematics, 97(4), 212-215
- McBride, J. W., & Silverman, F. L.(1991). Integrating elementary/middle school science and mathematics. School Science and Mathematics, 91(7), 285-292 https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1991.tb12102.x
- NCTM (National Council of Teachers of Mathematics) (1998). Principles and standards for school mathematics: Discussion draft. Reston, VA: Author
- NRC (National Research Council) (1996). National science education standards. Washington, DC: National Academy Press
- Pang, J. S., & Good, R.(2000). A review of the integration of science and mathematics: Implication for further research. School Science and Mathematics, 100(2), 73-82
- Rillero, P.(1997). Activity series and activity centers: Path to learning. In Rillero, P. & Allison, J.(1997). Creative childhood experiences in mathematics and science. pp. 47-54. Eric Document Service ED411 154
- Schwab, J. J.(1969). The practical: A Language curriculum. School Review, 78, 1-23 https://doi.org/10.1086/442881
- Thomas, J.(1997). Making learning meaningful. In Rillero, P., & Allison, J.(Eds,), Creative childhood experiences in mathematics and science. 11-23. Eric Document Service ED411 154
- Tobin, K.(1990). Research on science laboratory activities: In pursuit of better questions and answers to improve learning. Science and Mathematics, 90(5), 403-418
- http://www.aimsedu.org/documents/history.html
- http://www.lhs.berkeley.edu/gems/aboutgems.html