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Vehicle Navigation using Carrier Phase of GPS/GLONASS

GPS/GLONASS의 반송파 위상을 이용한 차량항법

  • Lee, In-Su (Han Sung Urban Information Engineering Co. LTD) ;
  • Lee, Yong-Hee (Dept. of Construction and Transportation Intelligence Engineering, Yangsan College) ;
  • Moon, Du-Youl (Dept. of Civil Engineering, Univ. of Dong-Eui) ;
  • Son, Young-Dong (Korea Electric Power Cooperation, Busan Electric Power, Civil Engineering Construction)
  • 이인수 ((주)한성유아이엔지니어링 부설연구소) ;
  • 이용희 (양산대학 건설교통정보과) ;
  • 문두열 (동의대학교 공과대학 토목공학과) ;
  • 손영동 (한국전력공사 부산전력관리처 토건부)
  • Published : 2002.08.01

Abstract

Nowadays, the combined land navigation system using GPS(Global Positioning System) and DR(Deduced Reckoning), etc. has been used. Although GPS is popular with the land navigation system, this is not useful for the kinematic positioning of the vehicles in the urban canyon because of its few satellites. Thus, this study deals with the kinematic positioning of the vehicles with the combined GPS/GLONASS(GLObal Navigation Satellite System) to compliment the drawbacks of GPS. So the kinematic positioning of the vehicles can be performed constantly by the combined GPS/GLONASS based on the high acquisition rate of data with the help of GLONASS despite of many obstacles and few satellites tracked in the test sites. Consequently, the combined GPS/GLONASS can be applicable to the control of traffic flow and the effective management of read system.

현재 범세계위치결정체계(GPS)와 추측항법(DR), 기타 장치를 결합한 육상차량항법시스템이 사용되고 있다. 그리고 GPS는 육상항법시스템으로 널리 이용되고 있지만, 도심지 등에서 가시위성의 부족으로 차량의 동적 위치결정에 적절하지 못하다. 따라서 본 연구에서는 GPS의 단점을 보완하기 위해 GPS/GLONASS 결합항법시스템을 이용하여 차량의 동적위치를 결정하였다. 실험결과 도심지에서 많은 장애물과 가시위성에도 불구하고 GLONASS 위성의 부가로 높은 자료획득률을 보여 GPS/GLONASS의 결합항법시스템으로 차량의 동적 위치를 연속적으로 획득할 수 있었다. 그러므로 GPS/GLONASS 결합항법시스템은 도로의 교통흐름의 통제와 효율적 관리에 응용할 수 있을 것으로 사료된다.

Keywords

References

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