협업적 제품거래

Collaborative Product Commerce

  • 김현 (한국전자통신연구원, 동시공학연구팀) ;
  • 김형선 (한국전자통신연구원, 동시공학연구팀) ;
  • 이재열 (한국전자통신연구원, 동시공학연구팀) ;
  • 이주행 (한국전자통신연구원, 동시공학연구팀) ;
  • 도남철 (경상대학교 산업정보공학과)
  • 발행 : 2002.04.01

초록

키워드

참고문헌

  1. Gartner Strategic Analysis Report v.R-12 Exploiting E-Business for Product Realization CPC
  2. Making the Case for Collaborative Product Commerce as the Next Big Thing
  3. Business-to-Business Electronic Commerce Beth Barling;Heather Stark
  4. 20the ASME Computers and Information in Engineering(CIE) Conference Design in the Information age Samuel Venneri
  5. PLM, CPC, STEP 워크샵 CPC를 위한 엔지니어링 프레임 워크 김 현