DOI QR코드

DOI QR Code

On the Effects of English Emersion Program for School Students

중학생 몰입영어교육 효과분석

  • 최경미 (홍익대학교 교양과(수학)) ;
  • 박연미 (홍익대학교 교양과(영어))
  • Published : 2002.03.01

Abstract

This paper is to verify the effects of English immersion program through the case study of the three and an half week English camp run by Hongik University. The student's proficiency in English varies according to different factors. Another goal of this paper is to pin down certain objective factors that have an effect on the English proficiency and the improvement of the proficient. The generalized linear model(GLM) is adopted for the related analyses in this paper.

본 논문은 방학기간 중 실시되는 몰입형 영어교육이 학생들의 영어능력을 향상시키는데 효과적인지 검증해본다. 학생들의 영어능력 차이는 여러 가지 요인에 기인한다. 또한 학생들의 영어능력 또는 능력향상에 유의한 영향을 미치는 객관적인 요인들을 찾아 보는 것이 본 논문의 두 번째 목적이다. 분석 방법으로는 일반화 선형모형 (GLM)을 주로 사용한다.

Keywords

References

  1. <영어교육> v.55 no.1 A Study on Language Learning Anxiety and Goal Orientation: Their Relationship Across Different Classroom Contexts 김성연
  2. <영어교육> v.54 no.1 영어마을 운영사례에 관한 연구 박영애
  3. 이론과 SAS활용, 탐진 응용 다변량분석 성웅현
  4. <영어교육> v.53 no.2 몰입 영어교육사례 : 포항공대 몰입영어 프로그램을 중심으로 조동완
  5. SAS/STAT User's Guide