Cost Models for Warranty and Preventive Maintenance

  • Published : 2002.03.01

Abstract

Warranty cost analysis for one-dimensional warranties assumes that the usage intensity (or rate) is the same for all buyers. In real life the usage intensity varies across the population of buyers. Also for products sold with warranty, preventive maintenance actions by manufacturers and buyers have a significant impact on the total costs for both parties. In this paper we deals with models to study the expected warranty cost for products with free repairable warranty with varying usage intensity and three types of preventive maintenance. We also review the literature which links warranty and maintenance and develops a framework to define new topics for research in the future and examines a new model formulation. It then develops a new model and carries out its analysis.

판매되는 제품에 대한 보증비용은 소비자의 사용정도에 관계없이 일정하다고 가정한다. 하지만 현실적으로는 소비자들에 따라 사용 정도가 서로 다를 수 있다. 사용정도와 예방보수 형태는 보증비용 책정에 중요한 역할을 할 수 있다. 따라서, 본 논문에서는 소비자에 따라 사용정도가 다르고 예방보수 정책의 형태가 서로 다른 경우에 대한 제품의 기대보증 비용을 산출할 수 있는 새로운 보증비용 모형을 제시했다.

Keywords