Abstract
Many multimedia presentation applications involve retrieval of objects from more than one collaborating server. Presentations of objects from different collaborating servers might be interdependent. This implies that objects should be retrieved from remote servers and delivered continuously according to given time constraints. Such applications need an estimate of the avaliable network resources to each of the collaborating servers and local system resources in order to identify a schedule for retrieving the objects composing the presentation. A collaborating server can suggest modifications of the retrieval schedule depending on its load. these modifications can potentially affect the retrieval schedule for other collaborating applications. Hence, a sequence of negotiations has to be carried out with the collaborating servers in order to commit for a retrieval schedule of the objects composing the presentation. In this paper, we propose an application sub-layer protocol, RLCP(Resource Lock Commit Protocol), for handling the negotiation and commitment of the resources required for a collaborative multimedia presentation and apply it to distributed video presentation application.
멀티미디어 프리젠테이션 응용은 대개 여러 개의 협동 서버(collaborating server)로부터 데이타의 검색을 필요로하며, 검색된 데이타의 검색을 필요로 하며, 검색된 데이타의 프리젠테이션은 상호 의존적이다. 이것은 프리젠테이션을 위해서 다른 협동 서버에 저장되어 있는 데이타들이 주어진 시간적 제약 조건에 따라 연속적으로 검색되어 전달되어야 하기 때문이다. 이러한 응용에서 서버는 먼저 이용 가능한 네트워크 대역폭과 시스템 자원을 평가하여 초기 검색 스케줄을 생성하고 협동 서버는 시스템 부하에 따라 검색 스케줄에 적절한 변경을 제안할 수 있어야 한다. 전체 스케줄에서 이러한 부준적 변경은 연차적으로 다른 협동 서버의 검색 스케줄에 영향을 미친다. 따라서 멀티미디어 프리젠테이션을 구성하는 객체에 대한 검색 스케줄을 확정하기 위해서는 이러한 일련의 협상이 협동 서버 사이에 진행되어야 한다. 본 논문에서는, 협동적 멀티미디어 프리젠테이션을 위한 자원의 협상과 승인을 다루기 위해 RLCP(Resource Lock Commit Protocol)라는 프로토콜을 제안하고 분산 비디오 프리젠테이션 응용에 적용해 본다.