Building a Successful e-CRM of the Horizontal B2B Between Small Businesses

중소기업간 수평적 B2B하의 성공적 e-CRM 구축

  • Park Hyun-Cheol (Dept. of Computer Information Communication, Daewon Science College) ;
  • Kim Dong-Gyu (College of Ingormation and Computer Engineering Ajou University)
  • 박현철 (대원과학대학 컴퓨터 정보통신학과) ;
  • 김동규 (아주 대학교 정보 및 컴퓨터공학부)
  • Published : 2002.12.01

Abstract

With the development of information technology and the rapid diffusion of Internet, the scale electronic commerce management is increasing year by year. Domestic small businesses also devote themselves to the creation of profits for the present and for the future, through active electronic commerce management. This paper aims to help small businesses to increase sales by presenting the direction for building a successful e-CRM of the horizontal B2B between small businesses.

최근 정보 기술의 발달과 급격한 인터넷의 확산으로 전자 상거래의 규모는 해가 거듭될수록 크게 확산되고 있다. 국내 중소기업들 또한 활발한 전자 상거래를 통하여 현재 그리고 미래를 위한 수익 창출에 심혈을 기울이고 있다. 이에 본 논문에서는 국내 중소기업간 수평적 B2B의 성공적 e-CRM 구축 방향을 제시하여 매출 증진에 도움이 되고자 한다.

Keywords