참고문헌
- 제7차 과학과 교육과정 개발 지침 교육부
- 한국교육개발원 연수자료 김병기
- 제 7차교육과정 개정에 따른 과학과 수준별 교육과정 적용방안과 교수-학습자료 개발연구 김주훈;유준희;김재춘;
- 수준별 교육과정의 발전적 적용방안-과학과 심화 보충형을 중심으로 최병순
제 7차 교육과정에 따른 과학과 학습의 핵심은 학습자의 수준에 따라 나누어 학습을 하는 것이다. 이는 수준별 심화
The basic tenet of science education by the 7th national curriculum for middle school students is teaching by learner's academic levels. It is a kind of new approach to both of teachers and students, but there has been little preparation in school fields for the new approach. Therefore, this study reviewed the characteristics and constraints of the approach, and suggested the types of learning methods for the approach. And then this study explored the guidelines for writing a lesson plan for the science education by the 7th national curriculum. Specifically, this study presented an example of lesson plan for a unit of middle school chemistry.