한국컴퓨터정보학회논문지 (Journal of the Korea Society of Computer and Information)
- 제6권3호
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- Pages.29-34
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- 2001
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- 1598-849X(pISSN)
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- 2383-9945(eISSN)
통신시장에서 신경망을 통한 고객관리 분석
Analysis of CRM Using Neural Networks in Telecommunication service Market
초록
통신시장에서 경쟁은 증가되고 있다. 효과적 고객 유지 전략은 고객이탈의 명확한 기초에 있다. 데이터 마이닝 제공자는 고객에 보다 더 가까이 가기 위한 기회를 엄청난 제공한다. 특히 뉴럴 네트워크를 이용한 CRM분석으로 통신서비스 시장분석을 하였다. 이 논문의 데이터 마이닝을 이용한 고객이탈취급과 고객이탈분석으로 이루어졌다. 과거에 수집된데이터로부터 반복적인 학습과정을 거쳐 데이터에 내재되어 있는 패턴을 찾아내는 고객 이탈방지 모델을 인공 신경망을 통해 구축하였다.
Competition is increasing in telecommunication service market. Effective customer retention strategies are based on a clear understanding of customer defection. Data mining offers service providers great opportunities to get closer to customer. In this paper, we propose an efficient data mining algorithm using neural network. Especially Analysis of CRM Using Neural Networks in Telecommunication service Market and a practical application of neural network is described telco, churn management This paper builds model of customer defection management and analyzes customer defection with data mining
키워드