디자인학연구 (Archives of design research)
- 제14권3호
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- Pages.27-36
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- 2001
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- 1226-8046(pISSN)
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- 2288-2987(eISSN)
작업공간 활용증대를 위한 컴퓨터 데스크 디자인 연구 -유형별 개발사례를 중심으로 -
Computer Desks Design for More Workspace Enlargement - Especially on the Case Study of Their Typical Development -
초록
중.소기업의 장점은 대기업이 할 수 없는 틈새시장의 공략이다. 대기업이 디자인 개발을 거대조직 안에서 비교적 긴 시간을 요구하며 체계적으로 이행해 나갈 동안 중.소기업은 수익성이 발견되는 아이템에 대하여 매우 발빠르게 이를 추진하고 전략을 세워 비교적 찬은 기간에 제한된 범위의 시장점유 계획을 추진해 나갈 수 있다. 컴퓨터 데스크는 사용자의 사용환경과 목적의 변화에 따라 그때그때 얼마든지 대기업이 하기 어려운 중.소기업 특유의 전략제품이라 할 수 있다. 본 고는 국가적 생산주체로 최근 중.소기업 활성화를 위한 지역특성화 추진계획에 힘입어 지방의 한 가구생산업체에 대한
Minor enterprises can successfully build up their market share plans in a relatively shorter time than compared with major enterprises, which require long time for design developments in their big organization. Therefore, there are some items that are more suitable to the minor enterprises. For example, computer desk may be the one. It must be one of the strategically suitable items of minor enterprises rather than of large enterprises because of their own easy production policies. This paper is based on a research report that I submitted to Gyongsan-Si, Gyongbuk-Do which supported a small company for a special purpose of its provincial economic policy. I took part in the research and suggested five types of characteristic concepts and the ideas. And as a result. the type
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