사이버쇼핑몰의 인지요인에 관한 연구

A Study on Apprehension Factor of Cyber Shopping Mall

  • 발행 : 2000.09.01

초록

디지털 경제의 도래로 인한 기업들의 전자상거래 규모는 보다 더욱 더 커지고 있는 실정이다. 이 가운데서도 B2C의 전형적인 형태인 사이버쇼핑몰에 대한 소비자들의 선호도와 인지도는 많은 차이를 보이고 있는 본 연구에서는 잠재적 소비자인 대학생들을 대상으로 사이버 쇼핑몰에 대한 인지요인을 분석하는데 그 연구의 목적이 있다. 또한 분석된 인지요인을 중심으로 사이버쇼핑몰들이 수립해야 할 마케팅전략을 제시하고자 함에 의의가 있다.

The digital economic is increased electronic commerce of firms in business environment This article propose on the study of cyber shopping mall in factor of apprehension. short summaries of this study are as follows, 1) the most important of factor's name is "Advertisement factor" 2) the second factor's name is "product factor" 3) so on.(reliability, price, purchase convenience) This 5 factor's is the most important of cyber shopping mall. The result of this study, cyber shopping mall have to enforced advertisement, sales force. The advertisement increased on apprehension of customer that purchased.omer that purchased.

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