Virtual Object Generation using No-Zippering Method

노-지퍼링 기법에 의한 가상객체 생성

  • Published : 2000.11.01

Abstract

The remarkable progress of computer graphic and virtual reality fields has increased the need of 3D graphic data for implementing more realistic environments. However, despite this trend, lots of time and labor required to process 3D graphic information extracted still limits its application only to the specific areas. As one proper solution to this problem, 3D scanner acquiring graphic data in short time and new algorithm for a data processinig are often mentioned. In this paper, A method generatinig a virtual object quickly by not zippering range data obtained from 3D moire-scanner is introduced and its effectiveness is examined.

3차원 컴퓨터그래픽스 기술과 가상현실 기술의 발달로 3차원 그래픽 데이터 활용이 활발히 일어나고 있으나, 3차원 데이터를 컴퓨터에 입력하여, 가상객체를 만들기 위해서는 많은 인력과 시간이 필요하다. 따라서 자동으로 가상객체를 생성하기 위한 3차원 스캐너의 개발이 필요하고, 개발된 3차원 스캐너로부터 추출된 정보로 빠르게 가상객체를 만드는 방법이 요구된다. 본 논문에서는 모아레 방식으로 획득된 거리영상으로 짜깁기(Zippering) 하지 않고 가상객체를 생성방법을 제안하였다.

Keywords