International Commerce and Information Review (통상정보연구)
- Volume 1 Issue 1
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- Pages.33-46
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- 1999
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- 1598-7604(pISSN)
A study of International fair trade & Social Marketing : the pursuit of symbiotic relationship
국제공정무역과 사회마케팅 : 공생관계로의 지향
Abstract
Activating commercial activities and sales networks, the trend of fair trade which is to correct the unfair trade between on North-South Problems social marketing. The fair trade institute which has ethical and commercial goals suggests three types of consumer. The approach implies a coalition.
남북간의 불균형 무역을 시정하려는 의도에서 발생한 공정무역 움직임은 보다 상업활동 및 판매망에 구체적으로 참여하면서 사회적 성격의 마케팅을 탄생시키게 된다. 윤리적 목표와 상업적 목표를 가지고 있는 공정무역기관이 행하고 있는 사회적 마케팅은 세 가지 소비자유형을 제시하고 있으며 그 접근 방법으로는 제휴를 제안하고 있다.