Signal Optimization Model Considering Traffic Flows in General Traffic Networks

일반적인 네트워크에서의 신호최적화모형 개발 연구

  • 신언교 (한국도로공사 도로연구소 책임연구소) ;
  • 김영찬 (서울시립대학교 도시공학과)
  • Published : 1999.06.01

Abstract

Most existing progression bandwidth models maximize the single or multi weighted sum of bandwidths in the both directions to improve traffic mobility on an arterial, but they cannot be applied to general networks. Even though a few models formulating a looped network problem cannot be applied to networks have not loops. Also they have some defects in optimizing phase sequences. Therefore, the objective of this study is to develope a mathematical formulation of the synchronization problem for a general traffic network. The goal is achieved successfully by introducing the signal phasing for each movement and expanding the mixed integer linear programming of MAXBAND. The experiments indicate that the proposed model can formulate the general traffic network problem mere efficiently than any other model. In conclusion, this model may optimize signal time to smooth progression in the general networks.

간선도로상에서의 교통혼잡해소를 위해서 연동화기법이 많이 사용되지만 기존 모형들은 간선도로를 한 개의 교통축으로 하여 신호를 최적화해주기 때문에 이들과 교차되는 교차도로는 물론 일반적인 도로망체계에서의 교통흐름을 고려하지 못한다. 그리고 도로망 제어가 가능한 모형의 경우에도 루프로 형성되어야 하고 현시순서에 제약이 따르기 때문에 적용상에 한계가 있다. 따라서 본 연구에서는 이러한 문제들을 해결하고자 이동류들을 이용하여 현시순서를 최적화하고 이를 일반적인 도로망에 적용할 수 있는 모형을 제시하였다. 모형적용 결과 본 모형은 다양한 도로망 구조나 교차로 형태를 반영하여 도로망에서의 차량흐름을 동시에 제어해주는 신호계획를 산정해 낼 수 있었다. 본 모형의 사용으로 일반적인 도로망체계에서 각 도로들의 교통량과 용량을 고려하는 연동처리가 가능해져 도시가로망에서의 교통흐름을 원활히 해줄 것으로 기대된다.

Keywords

References

  1. 대한교통학회지 v.15 no.3 혼합정수선형계획법을 응용한 간선도로 신호연동화모형 개선에 관한 연구 신언교;김영찬
  2. A Disseration Submitted to the Graduate Collage of Texas A&M University A Mixed Integer Linear Programming Approach for Obtaining An Optimal Signal Timing Plan in General Traffic Networks Chaudhary N.A.
  3. Transportation Research v.25B A MULTI-BAND Approach to Aterial Traffic Signal Optimization Gartner N. H.;Assmann S. F.;Lasaga F.;Hou D. L.
  4. Optimal Signal Timing for Arterial Signal System Little J. D. C.;Kelson M. D.
  5. Transportation Research record 1456 Arterial Signal Optimization Considering Left-Turn Control Rouphail N. M.;Khatib Z. K.
  6. Transportation Research record 1194 New Algorithm for Solving the Maximum Progression Bandwidth Tsay H. S.;Lin L. J.
  7. Road Research Technical Paper No. 56 Traffic Signals Webster F.V.;Cobbe B. M.
  8. Transportation Research v.18B no.2 Control System Design for an Individual Signalized junction Improta G.;Canrtarella G. E.