A Study on the Indoor Color Planning in Elementary School

초등학교 실내 색채계획에 대한 연구

  • 김인혁 (정회원, 건국대학교 산업대학원 실내디자인학과)
  • Published : 1999.06.01

Abstract

It is propelled that this study recognizes the significance of environmental color derived from counteraction of learning activities due to the random use of indoor color in elementary school. The purpose of this study is to provide by analysing low the elementary school's indoor color environment is effected upon the child's patterns of activity and consciousness structure, through questionaire survey the data needed for the establishment of the standard indoor color in elementary school.

Keywords

References

  1. 미술교육개론 김삼랑
  2. 발달 심리학 임규혁;이차숙
  3. Color form and Space Faber Birren
  4. 빛 · 색채 · 환경 파버 비렌;박홍(외역)
  5. 색채 · 환경 그리고 인간의 반응 프랭크 · H · 민케;최승희(역);이명순(역)
  6. 중앙대학교 석논 유치원 및 국민학교 교실의 색채실태에 관한 연구 박병례
  7. 한국교원대학교 석논 국민학교 건물의 실내외 색채개선에 관한 연구 정흥택
  8. 단국대학교 석논 국민학교 교실내부 색채에 대한 연구 조용완
  9. 서울대학교 석논 국민학교 실내공용공간의 색채계획에 관한 연구 주서령
  10. 서울사범대교육논문집 v.3 학교건물 도장색 실태 및 선정에 관한 연구 최경식