CORBA 환경에서 멀티미디어 컴퍼넌트 관리 시스템을 통한 프레임워크 구축

Framework Construction with Multimedia Component Management System on CORBA

  • 김행곤 (대구효성가톨릭대학교 컴퓨터 공학과)
  • 발행 : 1999.06.01

초록

프레임워크는추상화된 클래스들의 집합또는특정 도메인에서 재사용가능한설계를구성하는상호연관된 클래스틀의 집합으로 도메인에 속한 애플리케이션들간의 공통된 아키텍쳐를 정의한다- 프레엄워크를 재사용 함으로 개발자들은 클래스 코드뿐만 아니라 도메인에 대한 폭넓은 도메인 지식을 재사용할 수 있다. 따라서 본 논문에서는 프레임워크 재사용을 위해 컴퍼넌트기반의 방법론(COM; Component→Oriented M Methodology)을 제시하고 프레임워크 구축환경을 개발한다. 즉, 컴퍼넌트기반의 소프트웨어 생성을 위해 실세계의 도메인 지식을 입력으로 도메인을 분석하고 분석된 정보를 통해 hotspot을 식별하여 사용자와 개빌 자의 추가정보를 첨가하는 재설계 과정올 거친다. 이후 도메인에 따라 도메인 프레임워크와 애플리케이션 프레임워크를 생성한다 이러한 컴퍼넌트 지향 방법론은 내부적으로는 컴퍼넌트/패턴 라이브러리 저장소를 통해 정보를 검색, 이해하여 추출하거나 혹은 합성으로 얻어진 정보는 각각 컴퍼넌트와 패턴에 대한 정보로 분류되고 이것은 재설계시 추가정보로 사용되어진다. 이로 인해 사용자는 멀티미디어 컴퍼넌트를 이용해 자신의 애플리케이션에 쉽게 적용가능한 개발 환경 즉, 본 논문에서는 CORBA(Common Object Request B Broker Architecture) 환경하에 컴퍼넌트/패턴 관리 시스템(Component Pattern Management System C CPMS)을 통해 멀티 미 디 어 컴 퍼 넌트를 추가 갱 신 삭제하는 기 반 환경 (infrastructure environment)을 구축함 으로 재사용성, 사용의 용이성과 이식성을 가질 수 있다.

Framework is the set of interrelated classes, constructing reusable design in specific domain or set of abstracted classes, and defines common architecture among applications included in domain. Developers can reuse not only class code but also wide range of knowledge on domain by reusing framework. In this papers, we present COM(Component-Oriented Methodology) for the reuse of framework, and develop construction environment for framework and domain development. That is, domain is analyzed by input of domain knowledge on real world to create software based on component, and hotspot is identified through analyzed information, and redesigned(refactoring) by putting additional information on users and developers. After that, I will create domain framework and application framework depending on domain. In this Component-oriented methodology, information is searched, understood and extracted or composite through component-pattern library storage internally. Then this information is classified into the information on component and pattern respectively, and used as additional information in redesigning. With this, developer can obtain reusability, easiness and portability by constructing infrastructure environment that allow to register, update and delete component through Component Pattern Management System(CPMS) under the development environment which can be easily applied to his own application using multimedia component, in this thesis, CORBA(Common Object Request Broker Architecture) environment.

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