Interworking Architecture of ERICA Switch Mechanism for ABR Traffic Service in Public ATm Switch

ATM 공중망 스위치에서 ABR 트래픽을위한 ERICA 스위치 메커니즘과의 연동 구조

  • 정일영 (한국외국어대학교 정보통신공학과) ;
  • 강성열 (한국전자통신연구원) ;
  • 정택원 (국립익산대학 정보통신과)
  • Published : 1999.01.01

Abstract

ABR traffic form ATM LAN is controlled through RM cell, and the interface function to public ATM network is necessary to provide ABR service efficiently. This paper presnets new interface architecture, which is based on "Projected Node" [6]. using AIPU(ABR Interface Proxy Unit) to support ABR traffic streams incoming from ATM LAN in the public ATM network. For the efficient interworking, the AIPU has designed for interworking functions with ERICA switch mechanism. Conventional ERICA switch mechanism specified in TM 4.0 is basically used for short distance comparative to public network, however AIPU adopts the novel control mechanism to cover logng roud trip time (RTT). To improve the problems and to provide a dynamic range of UCI(Update Count Interval), this paper proposes, a novel control scheme, DUCI ( Dynamic Update Count Interval. And the paper shows inefficiencies of ERICA mechanism with fixed UCI through the simulation results, and represents the performance enhancement of DUCI mechanism developed to adjust the update count interval dynamically.

ATM LAn등으로부터 입력되는 ABR 트래픽이 RM설에 의해 제어되기 때문에 이들 트랙픽을 공중망 ATM 트랙픽에 대하여 적용되는 인터페이스 기능을 보편적인 연동 구조인 "Projected Node"[6] 접근 방식에 기반을 두고 연동 구조를 제안하고 있다. 이를 위해 도입된 AUPU(ABR Ine4rface Proxy UNit)는 ATM LAN 수위치로부터 ATM 공중망 스위치로 입력되는 ERICA 메커니즘에 의한 ABR 트래픽의 인터페이스 구조로 설계되었다. AIPU에서 사용되는 ABR 트래픽 제어 매커니즘은기존의 단거리 중심미의 LAN형태로부터 장거리 액세스가 가능한 수정된 메커니즘 특성을 지니고 있다. 다양한 RTT(Round Trip Time)에 따른 동적인 UCI(Update Count Interval)를 적용할수 이Tssm 동적 속도수정 간격제어 (DYnamic updte Count Interval : DUCI) 메커니즘이 AIPU에서 동작하는 구조가 본 논문에서 제안되었다. 그리고 본 논문은 DUCI 메커니즘의 성능 및 주요 특성이 기존의 ERICA 메커니즘의 문제검과 비교하여 시뮬레이션을 통하여 분석되었다.통하여 분석되었다.

Keywords