A study on Transaction Cost Theory & Information Technology of Electronic Commerce

전자상거래에서 거래비용과 정보기술(IT)

  • Published : 1998.11.01

Abstract

Buyers are transforming their relations with suppliers. For examples, Instead of playing off dozens or even hundreds of competing suppliers against each other, many firms are finding it more profitable to work closly with only a small number of "partners". If will facilitate a move from single-supplier arrangements("hierachies") to mutiple supplier arrangement("markets") because it reduces the costs of coordination with suppliers. According to this logic, Technological developments which lower the cost of acquiring information about prices and product characteristics in a given market should increase to the nymber of tends to lower coordination costs, it wide adoption should lead to an increase in the number of suppliers for most firms, other things being equal. An efficient merket is defined a one that reduces the numer of intermediaries, or the number of Intermediary steps necessary of market tracsaction. It is true that one can order some products via mail order, which reduces the number of intermediaries and cuts transaction costs further Similary, the growth of a global commerce nerwork such as the internet may futher reduce the number of intermediary steps necessary for trade.

오늘날 구매자들과 공급자와의 관계를 변화시키는 전자상거래는 기존의 많은 회사들과 유형도 변화시키고 있다. 즉, 수십·수백만명의 경쟁하는 공급자들을 서로 대결시키는 대신에 소규모로 파트너을 형성하여 밀접하게 일하는 것이 가능해졌다는 것을 발견할 수 있다. 이에 우리는 일한 구매자를 위한 적당한 전략 구상과 공급자를 위한 전략을 결정하기 위해 여러 가지 경제적인 이론을 응요하여 제시하고 있다. 그것은 정보기술과 경제조직 사이의 관계는 왜 복잡하게 나타날 수 있는 의미를 조정을 경험적인 타당성을 바탕으로 기초를 세우는 계기가 되었다. 결론적으로 정보기술은 기업의 체질개선과 경영환경 변화를 촉진시켜 전자시장에서의 상거래를 활성화하여 우리가 추구하는 진정한 전자상거래의 촉진 즉, 구매자와 공급자를 더욱 밀접하게 만드는 좋은 도구로 활용되고 있다는 것이다.

Keywords