A Study on the Event Processing for Electronic Control

전자제어의 Event 처리방법에 관한 연구

  • 이종승 (정회원, 동아대학교 대학원) ;
  • 이중순 (정회원, 동명대학 기계과) ;
  • 정성식 (정회원, 동아대학교 기계공학과) ;
  • 하종률 (정회원, 동아대학교 기계공학과)
  • Published : 1998.05.01

Abstract

For digital engine control timings, such as ignition, are based on the crank shaft angle. Therefore, it is very important that the angle of the crank shaft can be detected with accuracy for optimal ignition timing. Sequential multi-point injection(MPI) systems that have independent injection events for each cylinder, are used to inject an accurate quantity of fuel, and to cope with varying engine status promptly. In this study the distributorless ignition timing. A crankshaft position sensor has been installed such that it generates a number of pulses per crankshaft revolution to permit accurate detection of the crank shaft angle. An event detecting algorithm has been developed, which detects the crank shaft pulses generated by the position sensor, and the software outputs the required control signals at given crank angle values. We clarified that the hardware method is the best way to increase the performance of the control system, because the event detecting duration T(1+2)max becomes zero.

Keywords

References

  1. 한국자동차공학회 1996년도 추계학술대회 no.96380207 기관제어시스템 개발에 관한 연구 선우명호;남평우;김명준
  2. G7 차세대자동차기술 제2회 저공해 엔진 전자제어 시스템 기술개발 고상근;선우명호
  3. 한국자도차공학회 1996년도 추계학술대회 no.96380269 기관 기본 신호 및 Marker 신호 개발기 설계·제작에 관한 연구 한만배;선우명호
  4. 한국자동차공학회 논문집 v.3 no.6 마이크로 컴퓨터를 이용한 가솔린 기관용 전자제어 장치의 개발에 관한 연구 김태훈;조진호
  5. 자동차전기공학 William B. Ribbens(김수원 옮김)
  6. IBM PC 인터페이스응용 차영배
  7. 다시 보는 어셈블러 허단
  8. TURBO C 2.0 라이브러리 매뉴얼 황희융
  9. TURBO C 정복 임인건
  10. PC 시스템 프로그래밍 유정하 편저
  11. Microsoft Macro Assembler bible(Second Edition) Nabajyoti Barkakati;Randall Hyde
  12. Peripheral Componnents Intel data book
  13. 전자계산기 구조 M. Morris Mano(김종상 역)