DirectX에 의한 지형 모델 뷰어의 구현

Implementation of Terrain Model Viewer by DirectX

  • 손광현 (한겨레 정보통신 연구원) ;
  • 노용덕 (세종대학교 전산과학과)
  • 발행 : 1997.09.01

초록

Direct3D는 새로운 3차원 그래픽 가속기로써, 이를 이용하여 보다 쉽게 윈도우용 그래픽 프로그램을 제작할 수가 있다. 여기서는 Direct3D를 이용하여 제작한 프랙탈 지형 데이터 모델 뷰어를 제시한다. 지형 모델 뷰어 제작에 따른 클래스의 정의, 입력을 위한 대화상자의 설계, 초기화 과정, 프로그램의 실행과정을 설명하고 지형 모델 뷰어의 실행으로 얻어진 결과중, 철사형, 솔리드형, 포인트형의 출력을 보인다. 지형 형상화의 결과를 보이기 위하여, 여기서는 프랙탈 격자형 중간점 이동 알고리즘에 의하여 만들어진 데이터를 사용하였다.

Direct3D is a recently developed 3D graphic accelerator such that we could make a Windows graphic programs with Direct3D easily. This paper presents the fractal terrain model viewer developed in terms of Direct3D. The object classes and the input dialog box used the model viewer, program initializing process, and the flow of the model viewer are discussed. Finally, the output of terrain formulation in wire-frame, solid, and point type form are presented. To show the results, the data of a terrain model were made by a fractal technique, the midpoint displacement methods with square lattices of points.

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