분산 멀티미디어 시스템을 위한 범용 멀티미디어 처리 모델의 객체지향, 클라이언트 -서버 구조

An Object-Oriented, Client-Server Architecture for a Generalized Multimedia a Processing Model in a Distributed Multimedia System

  • 발행 : 1996.01.01

초록

본고는 분산 멀티미디어 시스템 환경에서 여러가지 응용 서비스를 지원하기 위한 범용 멀티미디어 데이타 처리 모델을 제시하고 그것을 구현하기 위한 객체지 향, 클 라이언트 서버 구조에 대하여 기술하였다. 이 모델은 분산 멀티미디어 시스템에서 필 요한 원격 데이타의 이용을 위한 통신망 투명성과 실시간 멀티미디어 입출력, 그리고 미디어의 통합이나 동기화 등의 멀티미디어 처리를 지원하는 범용 모델이다. 이 모델 은, 스트립 계층, 멀티미디어 프리젠테이션 계층, 하이퍼 프리젠테이션 계층등으로 구 성된다. 본 고는 이 모델의 각 계층에 해당되는 추상적인 데이타개념을 정의하고 이것 이 각 계층의 서비스와 실재로 객체지향 기법으로 제공되는 AP(Application Programming Interface)가 어떻게 연결되는지 기술하였다. 그리고 실제 구현하기 위한 구체적인 문제 를 예를 들면서 다루었고 마지막에 추후 연구해야 할 방향을 제시하며 결론을 맺었다.

In this paper, we describe a multimedia data processing model that supports wide variety of applications based on multimedia production model. This model supports network-transparent access to stored multimedia data, real-time mult media input devices, and multimedia processing. The model addresses real-time dato a switching and delivery, as well as acquisition, processing, and output. Most translation, compression, and synchronization services are integrated. This model consists of three layers: (1) stream, (2) multimedia presentation, (3) hyperpresentaion. This paper describes the data abstractions associated with each layer. These data abstractions provide a framework for defining the services provided by each layer, and describe the object-oriented mechanisms that provide those services. A sample scenario is presentated to illustrate the use of this model. A server-client architecture and implementation issues, and future directions are also discussed. sed.

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