Congestion Control of ABR Traffic in ATM Network

ATM망에서 ABR 트래픽의 폭주제어 방법

  • Published : 1995.11.01

Abstract

ATM Forum has defined a new service class for data applications called Available Bit Rate(ABR) Service, which has highly bursty traffic and unpredictable burst size. It is desirable that we reduce the probability of retrans mission of packets by minimizing the loss of cells because the traffic is much more sensitive to loss than delay. The Forum has also selected the Rate-Based Control for the ABR service and proposed EPRCA as the control mechanism for the service. This paper proposes the combination of EPRCA and the other feedb ack control mechanisms such as BECN and BP. The combined control mechanism control ABR traffic more efficiently and the simulation results show that the network performance can be improved by choosing the appropriate parameters.

ATM 포럼에서는 버스트 특성이 높고 그 크기를 예측하기 힘든 트래픽 특성을 가진 ABR 트래픽을 새로이 정의하였다. 이 트래픽은 지연보다 손실에 더 민감한 특성을 가지 므로 셀의 손실을 최소화하여 패킷을 재전송하는 경우를 최소화하는 것이 바람직하다. ATM 포럼에서는 ABR트래픽 제어를 위해 율기반 (rate-based)제어 방식인 EPRCA알고리 즘을 채택하였다. 본 논문에서는 이 EPRCA 알고리즘과 BECN, BP 등과 같은 피이드백 제어 방법을 조합한 형태의 제어 방식을 제안한다. 이러한 조합형태의 제어 방식은 ABR 트래픽을 좀더 효율적으로 제어할 수 있고 파라미터 값을 적절히 제어함으로써 효율성을 더욱 높일 수 있음을 시뮬레이션을 통하여 보인다.

Keywords