Traffic Control with Double Threshold in ATM Networks

이중 문턱값 설정에 의한 ATM망의 트래픽 제어기법

  • Published : 1994.08.01

Abstract

In this paper, a priority scheduling algorithm with double threshold and a traffic control mechanism with hysteresis effect are proposed. The double threshold priority scheduling is studied based on HOL and QLT. The hysteresis effect traffic control is specified by hysteresis effect QLT and traffic rate control. According to the simulation results, it can be shown that the proposed dynamic priority scheduling brings better processing performance than the existing QLT algorithm. And the results demonstrate that QLT and traffic rate control with hysteresis effect enhance the performance in comparison with those of single threshold.

본 논문은 2중 문턱값을 갖는 우선순위 스케쥴링 알고리즘과 버퍼의 히스테리시스 특성을 이용한 트레픽 제어기법을 제안하였다. 2중 문턱값을 갖는 우선순위 스케쥴링 알고리즘은 HOL과 QLT를 적용하였다. 버퍼의 히스테리시스 특성을 이용한 트래픽 제어기법으로는 히스테리시스성 QLT 알고리즘과 히스테리시스성 트래픽 유입제어를 제시하였다. 2중 문턱값을 갖는 동적 우선순위 스케쥴링 알고리즘이 기존의 QLT 알고리즘보다, 셀손실율과 평균지연에 있어서, 우수함을 컴퓨터 시뮬레이션을 통해 고찰하였다. 또 히스테리시스성 QTL 알고리즘과 트래픽 유입량 제어기법은 단일 문턱값을 이용한 방식보다 각각 효율이 개선됨을 알 수 있었다.

Keywords