HIDDEN SURFACE ELIMINATION ALGORITHMS

  • 金吉昌 ( ) ;
  • 朴香在
  • Published : 1985.02.01

Abstract

There are some methods to tepresent the perspective view of three dimensional objects according to the objects' characteristics and the kind of graphic terminals. Generally there are two methods : one is to draw the visible intersection lines when we cut the object by the parallel planes with uniform interval [2]. and the other is to draw all visible edges of the object whose smooth surfaces are represented by an appropriate set of small polygons. In any case the problem of the hidden surface eliminatioin can arise and great number of computations are necessary to solve it.

本 논문에서는 다면체의 눈의 위치에 따른 투시도에 관한 algorithm을 고 찰했다. 다면체는 눈에 보이는 모서리의 線들로 그려질 수 있으며 화면상의 모서 리의 위치는 몇 가지의 좌표변환으로 얻어지고 그중 가리워지는 부분은 물체가 놓여 있는 좌표계와 화면이 있는 좌표계를 이용해서 구한다. 투시도에서 물체의 가리워지는 부분은 세단계로 나누어 단계적으로 지워나가게 되며 물체의 특징과 눈의 위치에 따라 부분적인 단계로 완전한 투시도를 얻을 수 있다.

Keywords