대한전자공학회논문지 (Journal of the Korean Institute of Telematics and Electronics)
- 제22권1호
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- Pages.41-45
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- 1985
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- 1016-135X(pISSN)
일정한 펄스 예을 사용한 DMTI 시스템에서 Weighting 방법에 따른 S/N 북 개선 특성에 관한 비교
A Comparison of an Improvement Performance of S/N ratio with the Method of Weighting in DMTI System using a Uniform Pulse Train
- Go, Seong-Seon (Depy.of Electronic Engineering Dongguk University) ;
- Lee, Jae-Gyun (Depy.of Electronic Engineering Dongguk University) ;
- Yun, Hyeon-Bo
- 발행 : 1985.01.01
초록
디지탈 이동물체지시기 계통(DMTI System)에서 신호대잡음비(SNR)의 저하는 적정처리 전에 디지탈 이동물체지시기의 출력펄스를 weightlng시킴에 의하여 개선될 수 있구 #정상살기의 수가 증가함에 따라 신호대잡음비가 개선됨을 나타내었다. Optimum weighting으로 얻어진 신호대잡음비는 binomial weighting으로 얻어진 것보다 더 커짐을 알았다. 컴퓨터 시뮬레이션 결과를 통하여 각각의 경우에 대한 신호대잡음비의 배선특성을 나타낸다.
A degradation of the signal-to-noise ratio (SNR) in a digital moving target indicator system (DMTI System) can be Improved by weighting of the DMTI output pulses before the integration process. and it Is shown that the signal-to-noise ratio Is unproved as the nunlber of delay line cancellers. It is Known that signal-to-noise ratio obtained with optimum weighting is greater than that obtained with binomial weighting. An improvement performance of the signal-to-noise ratio for each case is presented through the results or a computter simulation.
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