과제정보
본 연구는 과학기술정보통신부 및 정보통신기획평가원의 소프트웨어중심대학사업(2021-0-01409)과 대학ICT연구센터사업(IITP-2024-RS-2024-00437718) 그리고, 인공지능융합혁신인재양성사업(IITP-2023-RS-2023-00256629)의 연구결과로 수행되었습니다.
참고문헌
- 김환영, "[게임업계 상반기 실적]④ 게임업계, AI 연구개발에 진심...엔씨 '바르코' 연구실적 올려", 조세일보, 2023.08.24., https://m.joseilbo.com/news/view.htm?newsid=495714
- Adams, Ernest "Fundamentals of Game Design" 1st Ed. Prentice Hall, 2006
- Lars Doucet, Anthony Pecorella "Game engines on Steam: The definitive breakdown", GameDeveloper, 2021.09.02., https://www.gamedeveloper.com/business/game-engines-on-steam-the-definitive-breakdown#close-modal
- David Silver "Cooperative pathfinding" AIIDE'05: Proceedings of the First AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, Pages 117 -122, 2005