Acknowledgement
이 성과는 정부(과학기술정보통신부)의 재원으로 한국연구재단의 지원을 받아 수행된 연구임(NRF-2023R1A2C1008134).
References
- Chen T., Samaranayake P., Cen X., Qi M., and Lan Y. C., The impact of online reviews on consumers' purchasing decisions: Evidence from an eye-tracking study, Frontiers in Psychology, 13, 865702, 2013.
- Kim, R.Y., Price promotion does not always work: online reviews, price-quality heuristics, and risk aversion, Electronic Commerce Research, 1-30 2024.
- 이예경, 확증편향 극복을 위한 비판적 사고 중심 교육의 원리탐구, 교육과학연구, 제43집 제4호, 1-31, 2012.
- Yakin, V., Guven, H., David, S., Guven, E., Barbuta-Misu, N., Guven, E.T.A., and Virlanuta, F.O., The Effect of Cognitive Dissonance Theory and Brand Loyalty on Consumer Complaint Behaviors: A Cross-Cultural Study, Sustainability, 15, 6, 4718, 2023.