Platform Design for Using Membership Service Between Untact Order

비대면 주문 간 멤버쉽 서비스 활용을 위한 플랫폼 설계

  • Published : 2022.05.26

Abstract

The purpose of this paper is to design a platform that is easier for users to provide membership services to consumers in systems used for non-face-to-face orders such as interphones and kiosks than conventional systems. In the past, memberships used cards, smartphones, and personal information to create barcodes, but consumers have difficulty managing memberships that exist in each company, and as unmanned ordering stores through kiosks and interphones increase, more and more consumers do not accumulate membership services. In order to increase the usability of membership services, an integrated platform design for the utilization of membership services is proposed. The purpose is to integrate and provide each membership service history with one view, and to provide consumers with a platform to integrate and check multiple services into one.

본 논문에서는 인터폰, 키오스크 등 비대면 주문 시 이용하는 시스템에서 소비자에게 제공되는 멤버쉽 서비스 제공을 기존의 시스템보다 이용자에게 용이한 플랫폼 설계를 목적으로 한다. 과거의 멤버쉽은 카드, 스마트폰, 개인정보를 이용한 바코드 생성이 있다 하지만 소비자들은 기업마다 존재하는 멤버쉽을 관리하는데 어려움이 있으며 키오스크나 인터폰 등을 통한 무인 주문 매장이 늘어나면서 주문을 빨리 하기 위해서 멤버쉽 서비스를 적립하지 않는 소비자들이 늘어났다. 멤버쉽 서비스의 사용성을 늘리기 위해서 멤버쉽 서비스 활용을 위한 통합 플랫폼 설계를 제안한다. 각 멤버쉽 서비스 내역을 보기 하나로 통합하여 제공하는 것을 목적으로 하며, 소비자에게는 여러 개의 서비스를 하나로 통합하여 확인 할 수 있는 플랫폼을 제공한다.

Keywords

Acknowledgement

본 논문은 부산광역시 및 (재)부산인재평생교육진흥원의 BB21플러스 사업으로 지원된 연구임