The strategy for securing leadership in digital contents distributing platform Focusing on open innovation theory

디지털 콘텐츠 유통 플랫폼에서의 리더십 확보 전략 - 개방형 혁신 이론을 중심으로 -

  • Published : 2022.05.26

Abstract

The prolonged untact era, which has continued since the end of 2019, further accelerated the spread of distribution platforms that provide cultural contents in digital form. Digital content distribution platforms are fiercely competing in the market as the central axis of cultural content planning, production and distribution. In this study, we apply the open innovation theory as a competitive element of digital content distribution platforms to assess whether competitiveness can be secured in terms of multilingualization of content.

2019년 말부터 지속된 언택트 시대의 장기화는 문화콘텐츠를 디지털 형태로 제공하는 유통 플랫폼들의 확산을 더욱 가속화시켰다. 디지털 콘텐츠 유통 플랫폼들은 문화콘텐츠 기획, 생산, 유통의 중심축으로서 시장에서 치열하게 경쟁하고 있다. 본 연구에서는 디지털 콘텐츠 유통 플랫폼들의 경쟁 요소로서 개방형 혁신 이론을 적용하여 콘텐츠의 다중언어화 관점에서 경쟁력을 확보할 수 있는지 가늠한다.

Keywords