Acknowledgement
본 연구는 과학기술정보통신부 및 정보통신기획평가원의 SW중심대학사업의 연구결과로 수행되었음(2018-0-00209)
DOI QR Code
Before the delivery platform was established, when consumers ordered by phone to the store, a rider hired by the store directly delivered it or delivered it through a delivery agency. However, as the food service culture develops, delivery platforms grow and more people seek convenience, making it difficult to see orders without delivery platforms now. When ordering using the delivery platform in this way, there is a shortage of riders and a negative effect of increasing delivery costs for supply. Therefore, we propose a joint delivery chat app to solve the problems of the current delivery system and reduce delivery costs.
배달 플랫폼이 생기기 이전에는 소비자가 가게에 전화로 주문하면 가게에서 직접 고용한 라이더가 배달하거나 배달대행업체를 통해 배달했다. 하지만 외식문화가 발달함에 따라 배달 플랫폼이 성장하고 편리함을 추구하는 사람들이 늘어나 이제는 배달 플랫폼 없이 주문하는 경우를 보기 힘들어졌다. 이렇게 배달 플랫폼을 이용해 주문하면 라이더 부족 현상이 나타나고 공급을 위해 배달비가 점점 인상되는 악효과가 발생한다. 이에 우리는 현재 배달 시스템의 문제점 해결과 배달비 절감을 위한 공동 배달 채팅앱을 제안한다.
본 연구는 과학기술정보통신부 및 정보통신기획평가원의 SW중심대학사업의 연구결과로 수행되었음(2018-0-00209)