Analytical Research to Identify Issues Using Online Media Related to Festivals

축제 관련 온라인 매체를 활용한 이슈 도출 분석연구

  • Published : 2021.05.03

Abstract

Local festivals, an intangible tourism resource, contribute to the development of the local tourism industry by developing specialized products and tourism products to develop the region. With a very high interest in festivals in each of these regions, much attention is paid to data analysis on what issues and improvements will be made after the festival. In this study, for festivals in the Danyang-gun area, where many people visit every year among festivals in various regions, the issue of negative or positive relations is visually identified by collecting and analyzing unstructured data, which is an online medium, free from the difficulty of collecting commercial data This study was conducted to derive.

무형의 관광자원인 지역 축제는 지역을 발전시키기 위한 특화된 상품 및 관광 상품을 개발하여 지역관광산업 발전에 기여하고 있다. 이러한 각 지역별로 축제에 대한 매우 높은 관심으로 축제 이후 어떠한 이슈와 개선점이 있을지에 대한 데이터 분석에 많은 관심을 기울이고 있다. 본 연구는 여러 지역의 축제들 가운데 매년 많은 인파가 다녀가고 있는 단양군 지역 내의 축제에 한정하여 구매를 위한 상용 데이터 수집에서 벗어나 온라인 매체인 비정형 데이터를 수집 및 분석하여 부정적 또는 긍정적 연관성에 따른 이슈를 시각적으로 도출하기 위한 분석 연구를 수행 하였다.

Keywords