PBL 기반 PSC-Note를 적용한 온라인 학습 효과

On-line Learning Effect Applying PBL-based PSC-Note

  • 발행 : 2021.05.03

초록

코로나19의 장기화로 인해 온라인학습은 선택이 아닌 필수 학습으로 자리잡고 있다. 이러한 현실에서 수동적인 동영상 시청에 의지한 온라인 학습 방법은 학생들의 학력 저하 및 낮은 학습 성취도라는 한계점을 가지고 있다. 본 연구에서는 이러한 한계점을 극복하기 위해 PBL 교수법에 PSC-Note를 수업에 적용하여 학습자의 문제해결능력과 자기주도적 학습능력을 향상시키고 또한 학습 성취도를 높이고자 한다.

Due to the prolonged Covid-19, online learning has become an essential learning, not an option. In this reality, online learning method that depends on passive video viewing have limitations of poor academic performance and low learning achievement for students. In this work, to overcome these limitations, we apply PSC-Note to the PBL teaching method to improve learners' problem-solving and self-directed learning skills and also improve learning achievement.

키워드