한국정보통신학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference)
- 한국정보통신학회 2017년도 춘계학술대회
- /
- Pages.210-212
- /
- 2017
모바일 러닝에서 학습자 중심의 UX디자인 설계전략
Stragery UX design on Mobile learning
- Choi, Eun-young (Seoul Digital University) ;
- Song, Ye-Rim (Young Shin Girls' High School)
- 발행 : 2017.05.31
초록
플랫폼의 다양화에 따라 사용자의 학습경험을 최적화할 수 있는 디자인이 필요하다. 특히 모바일러닝의 확장은 플랫폼의 특성이 반영된 학습설계 전략을 요구하고 있으며, 이를 위하여 휴리스틱 평가를 이용하여 사용성 평가를 진행하였다. 이에 정보표시와 직관성, 간결성 등 시스템적인 요소가 사용자태도에 유의미한 수준의 영향을 미치는 것을 알 수 있었다.
A design which would let its users optimize their learning experiences accordingly to the diversification of learning platforms is needed. Especially with the expansion of mobile learning, a heuristic evaluation was used to evaluate the usability in order to provide learners with various learning methods and experiences according to the unique characteristics a mobile possesses. Therefore, we could conclude that systematic factors like information display, intuitiveness and conciseness do have a significant effect on users' attitudes.