콜센터 서비스인증 심사기준의 중요도 평가

Evaluating the Importance of Certification Criteria for Call Center Services

  • 발행 : 2016.10.27

초록

콜센터에 국가표준(KS)이 도입되면서 고객들이 질 좋은 서비스를 이용할 수 있을 것으로 기대된다. 본 연구는 Fuzzy AHP(Analytic Hierarchy Process) 기법을 이용하여 콜센터 서비스 인증 심사기준의 상대적 중요도를 평가하기 위해서 수행되었다. Fuzzy AHP는 AHP 기법에 Fuzzy 집합 이론을 결합한 것으로, 의사결정과정에서 발생할 수 있는 애매모호함과 불확실성을 해결하기 위하여 제시된 방법이다. 본 연구에서 제시한 평가방법론은 현재 국가적으로 추진되고 있는 KS 서비스 인증제도에서도 응용될 수 있을 것으로 본다.

With the introduction of national standards (KS) for call centers, customers are expected to have access to better-quality services in the future. The purpose of this study is to evaluate the relative importance of certification criteria for call center services using the Fuzzy AHP(Analytic Hierarchy Process) approach. Fuzzy AHP is the combination of the fuzzy set theory and AHP to deal with the uncertainty or ambiguousness of the decision-making process. The evaluation method proposed in this study can be applied to the KS services certification promoted by government.

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