An Analysis of Compatibility and Usability of Digital Textbook and Device in The Smart Classroom

스마트 교실에서 디지털교과서와 디바이스 호환성, 사용성 분석

  • Published : 2016.05.25

Abstract

Smart Education began with the smart generation. But It did not activated and stopped Provisionally. Because Digital contents for smart education are low quality, and education devices are expensive. In this paper, we analyze compatibility and usability of essential digital textbook and device in smart education. Through this paper to indicate the optimum effectiveness in using a limited budget. To activate the smart education spread again. To enhance its position as the home of Smart Education. Improve the quality of education and to contribute to the future development of the nation.

스마트 시대와 더불어 스마트 교육이 시행되었지만, 활성화되지 못하고 현재는 잠정적으로 중단된 상태이다. 스마트 교육에 필수인 디지털 콘텐츠가 부족하고 질이 낮으며, 교육 기자재도 가격이 비싸고 도입 예산에 비해 효과가 적기 때문이다. 본 논문에서는 학생들의 학습을 효과적으로 지원하기 위한 스마트 교육에 필수적인 디지털교과서와 교육 기자재의 도입에 중점적으로 고려해야할 호환성과 사용성을 분석한다. 본 논문을 통해 제한된 예산을 사용하는데 최적의 교육 효과를 나타낼 수 있도록 하여 침체된 스마트 교육 확산을 다시 활성화하고, 스마트 교육의 종주국으로서 위상을 제고하며, 교육의 질을 높여 국가의 미래 발전에 기여하고자 한다.

Keywords