Design of Free Viewpoint TV System with MS Kinects

MS Kinect 를 이용한 Free Viewpoint TV System 설계

  • Published : 2015.07.01

Abstract

This paper provides the design and implementation of Free Viewpoint TV System with multiple Microsoft Kinects. It generates a virtual view between two views by manipulating texture and depth image captured by Kinects in real-time. In order to avoid this, we propose the hole-filling scheme using Nearest neighbor and inpainting. As a result, holes generated by interference are filled with new depth values calculated by their neighbors. However, the depth values are not accurate, but are similar with their neighbors. And depending on the frequency of running a Nearest Neighbor method, we can see that edge's border would be shifted inner or outer of the object.

본 논문에서는 Microsoft 에서 나온 여러 대의 Kinect 를 이용하여 Free Viewpoint TV System 을 구현해 보고자 한다. Kinect 로부터 얻어진 색상 영상과 깊이 영상을 통하여, 실시간으로 두 대의 카메라 사이에서의 가상시점에서 영상이 출력되는 시스템을 설계한다. 또한, 여러 대의 Kinect 를 이용할 때, 간섭현상으로 인해 IR 패턴을 제대로 인식하지 못하여 홀이 생성되는 문제점을 확인하고, Nearest Neighbor 방식과 Inpainting 기법을 사용하여 홀을 제거하는 방식을 소개한다. 실험 결과, 홀의 주변과 비슷한 값으로 홀을 채울 수 있었지만, 홀의 크기에 따라 Edge 경계가 부정확해 지는 현상을 확인할 수 있다.

Keywords