Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2015.10a
- /
- Pages.740-742
- /
- 2015
A study on the Ambiguity of IT Convergeneced High Tech Product and consumer satisfaction
IT 융합 하이테크 제품의 모호성과 고객만족에 관한 연구
- Ryu, Jung-min (Chungnam National University) ;
- Seo, Yong-mo (Chungnam National University)
- Published : 2015.10.26
Abstract
The purpose of this study is to investigate the perception of IT convergenced high tech product. A remakable progress and needs of consumer were a variable and complex. These innovative progressive product in IT convergence area has increased a need. We investigated the relationship between IT convergence high tech product and resistibility. We provide that a successful investigation of consumer behaviour research in IT convergence technology.
본 연구의 목적은 최근 기업들이 출시하고 있는 분야의 첨단 융합 하이테크 제품에 대한 소비자들이 인식을 조사한 것이다. 기술의 진보와 소비자들의 욕구가 증가함에 따라 제품의 다양성과 복잡성이 날로 증가하고 있다. 이러한 혁신을 유발하는 IT 분야의 하이테크 융합제품에 대한 소비자들의 반응을 조사하였다. 이러한 조사결과를 바탕으로 소비자들이 인지하는 IT 융합제품에 대한 혁신성과 저항성에 대한 관계를 통해 기업의 성공적인 시장진입과 소비자의 욕구 충족의 근거를 제공하고자 한다.