Time and Cost-saving of Inter-Terminal Transportation

타 부두 환적 화물의 시간 및 비용절감 방안

  • Son, SungHyun (Department of Port Logistics System,Tongmyong University) ;
  • Kim, YeongJun (Department of Port Logistics System,Tongmyong University) ;
  • Jeon, CheolGyun (Department of Port Logistics System,Tongmyong University) ;
  • Choi, YoungHoon (Department of Port Logistics System,Tongmyong University) ;
  • Cho, GyuSung (Department of Port Logistics System,Tongmyong University)
  • 손성현 (동명대학교 항만물류시스템학과) ;
  • 김영준 (동명대학교 항만물류시스템학과) ;
  • 전철균 (동명대학교 항만물류시스템학과) ;
  • 최영훈 (동명대학교 항만물류시스템학과) ;
  • 조규성 (동명대학교 항만물류시스템학과)
  • Published : 2015.10.26

Abstract

The Korean government establishes a strategy to develop the Busan New Port as a world ranking two transit-oriented port. This paper aims at presenting an efficient Inter-Terminal Transportation system in the Busan New Port as a method of achieving the government strategy. It proposes four systems to treat Inter-Terminal Transportation in the port; Double stack Multiple Trailer System (DMTS) Rail-based transportation system, Private road for Inter-Terminal Transportation, and platform for Inter-Terminal Transportation. This is shown to highly potential for efficient Inter-Terminal Transportation in the port.

한국 정부는 부산신항을 세계 2위의 환적중심 항만으로 육성하기 위한 정책 목표를 수립하고 있다. 본 논문은 이와 같은 정책 목표 달성의 한 가지 방법으로 타부두 환적의 효율적인 교통 시스템 제시를 목적으로 한다 이를 위해 각 터미널 간 타부두 환적화물에 대한 네가지 시스템을 제안한다.; Double stack Multiple Trailer System(DMTS), 철도 기반 교통 시스템, 타부두 환적 화물에 대한 전용 도로 및 플랫폼. 이는 효율적인 타부두 환적 화물의 처리를 가능하게 하여 시간 및 비용을 절감할 방안을 제시할 것으로 생각 된다.

Keywords