DirectX기반 3차원 입체 eBook 영상 및 이미지 저작 도구 설계

Design of 3D Stereoscopic Electronic Book Authoring Tool Based on DirectX

  • 발행 : 2015.10.26

초록

본 논문에서는 DirectX 개발도구를 기반으로 3차원 입체 eBook을 쉽게 제작할 수 있는 저작도구 설계 방법을 제안한다. 제안하는 3D 저작 도구는 크게 3차원 객체 생성 및 수정, 텍스쳐 변경, 입체영상 모드 및 사진, 동영상 익스포트 기능으로 구성된다. 이러한 기능을 지원하기 위하여 3차원 객체를 생성하기 위한 데이터 구조, 색상차를 이용한 애너그리프 방식, 반디캡 라이브러리를 사용하여 동영상 익스포트 방법 등의 설계 방안을 제시한다.

This paper proposes a design method of an authoring tool for making 3D e-book using DirectX development tools. There are several functions such as generation and modification of 3D objects, modification of textures, stereoscopic modes and pictures, video export and so on in the proposed authoring tool. To support these functions, we proposes design scheme such as data structures for generating 3D objects, anaglyph method using color differences and video export method using BandiCap library.

키워드