Proposition of System Algorithm for Implement Machine Socialization Environment

Machine Socialization 환경 구현을 위한 시스템 알고리즘 제안

  • Kim, Wung-Jun (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Im, Hyeok (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Hwang, Jong-Seon (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Jeong, Ji-O (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Jung, Hoe-Kyung (Department of Computer Engineering, PaiChai University)
  • 김웅준 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 임혁 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 황종선 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 정지오 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 정회경 (배재대학교 컴퓨터공학과)
  • Published : 2015.05.26

Abstract

In recent years, global Internet of Things is being fostered by strategic industry in major countries (IoT: Internet of Things) technology is the future Internet -based context-aware infrastructure capable of communication between objects and things. Existing technology was only a single device control via P2M (Puman to Machine) method and simple sensor data to someone directly control the devices down command. However, a kind of IoT Machine Socialization of devices, each device uses an internal feature information, and M2M (Machine to Machine) devices in ways that expand the overall scenario collaboration system through the Device Manager. In this paper, an algorithm of the whole system of the Machine Socialization for changing the system of the conventional system of P2M by M2M, and analysis.

최근, 전 세계 주요 국가에서 전략산업으로 육성되고 있는 사물인터넷(IoT : Internet of Things) 기술은 사물과 사물간의 소통이 가능한 상황인식 기반의 미래 인터넷 환경이다. 기존의 연구에는 사람이 직접 명령을 내려 디바이스를 제어하는 P2M(Person to Machine) 방식과 단순 센서 데이터를 통한 단일 디바이스 제어방식이 있다. 하지만, IoT의 일종인 Machine Socialization은 각각의 디바이스들이 디바이스 내부 기능정보를 이용하고, Device Manager를 통하여 전체적인 시나리오를 전개하는 M2M(Machine to Machine)방식의 디바이스 협업 시스템이다. 본 논문에서는 기존의 P2M의 시스템을 M2M의 시스템으로 변화시키기 위한 Machine Socialization의 시스템의 알고리즘을 제안한다.

Keywords