An outlook for Digital Signize

디지털 사이니지의 전망

  • Published : 2015.05.26

Abstract

Depending on the field of smart industry has become increasingly widespread, the digital signage industry as advertising and content industry is emerging. However, this industry is growing rapidly it is not the reason for that is lack of a legal definition or system. The current legal system merely existing laws that apply to the use of outdoor advertising such as advertising and outdoor advertising Electrical, according to a separate law on digital signage is still is not enough. Most of the current legal system between a size that it is put in the control object, its type, the installation location and details and locations of areas in accordance with the regulation member of the law which can reduce the effectiveness of such a business to control them collectively There is concern that the differences are caused by unification can be difficult. In reality, the institutions of the new law was necessary, organized under the existing regulation rather than promoting new laws to screen the effectiveness of the national business media industry through a kind of standardization and unification of the digital signage industry in the future creation of a jurisdiction other than safety administration Science It is important to foster.

스마트 산업의 분야가 점차 광범위해짐에 따라, 광고 및 콘텐츠 산업으로써의 디지털 사이니지 산업이 새롭게 떠오르고 있다. 그러나 이러한 산업이 급속도로 성장하지 못하는 것은 법률적 정의나 체계가 미흡하다는 데 그 이유가 있다. 현행 법제도에 따르면 옥외광고물 및 전기를 이용하는 광고물 등 기존 옥외광고물에 적용되는 법 뿐이고 디지털 사이니지에 관한 별도의 법률은 아직 충분하지 못하다. 대부분의 현행 법제도는 규제에 그 목적을 두고 있기 때문에 크기, 종류, 설치 위치 및 장소 등에 대한 세부적인 규제는 이러한 사업의 효율성을 감소시키고 일괄적으로 이를 통제할 수 있는 법률의 부재에 따라 지역 간 차이가 발생하여 일원화가 어려워 질 수 있다는 우려가 있다. 이에 현실적으로 새로운 법의 제도가 필요하게 되었고, 안전행정부의 소관이 아닌 미래창조과학부의 주관 아래 기존 규제 대신 진흥적인 법으로 새로운 스크린 미디어 사업인 디지털 사이니지 산업의 일종의 규격화 및 일원화를 통하여 전국적 산업의 효율성을 키우는 것이 중요하다.

Keywords